Fotogaleria


Aktualności


ZNP na facebooku


Historia Związku Nauczycielstwa Polskiego


Seminarium „Profesjonalne wsparcie początkujących nauczycieli” w Rydze

2 października 2023

W dniach od 15 do 17 września br. przedstawicielki i przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego brali udział w seminarium „Profesjonalne wsparcie początkujących nauczycieli” w Rydze. Wydarzenie to odbywało się w ramach projektu Erasmus+ „Rozwój systemu wsparcia dla początkujących nauczycieli” realizowanego wspólnie przez cztery związki zawodowe z Europu Środkowowschodniej:

Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2021 – 2024, a jego efektami będzie:

Planowane jest również przygotowanie zaleceń politycznych dotyczących systemu wsparcia dla początkujących nauczycieli na poziomie lokalnym, krajowym i unijnym oraz zaleceń dla poszczególnych krajów w języku angielskim i językach krajów uczestniczących w projekcie

Realizacji powyższych celów służyło spotkanie w Rydze, podczas którego umawiano m.in. zadania dla mentorów/ek, potrzeby początkujących nauczycieli/ek i zadania dla interesariuszy systemu edukacji w tym zakresie.

Przedstawicielki Związku Nauczycielstwa Polskiego rozpoczęły seminarium przeprowadzając część zapoznawczą (Katarzyna Bekier i Paulina Alagierska- Jeśman, Oddział ZNP w Pabianicach) a następnie uczestniczki i uczestnicy delegacji ZNP w czasie każdego dnia konferencji bardzo aktywnie angażowali się w przebieg wydarzenia tj. dyskusje i pracę w grupach roboczych (Elżbieta Markowska – Okręg Pomorski ZNP; Edyta Halicka – Oddział ZNP w Białymstoku; Marcin Domin – Oddział ZNP w Nowym Targu; Marta Humienna – Oddział ZNP w Toruniu). Przedstawili również swoje referaty podczas seminarium w zakresie:

Ważnym elementem seminarium była wyrażona ostatniego dnia seminarium deklaracja uczestniczek i uczestników, że po zakończeniu projektu istotna będzie ewaluacja działań wdrożeniowych podjęta w poszczególnych krajach a także dokooptowanie innych krajów regionu do działań, mających na celu wzmocnienie aktywności wspierających początkujących nauczycieli.