Głos: Ataki na lekcje online? Stop! Możemy się bronić!
23 kwietnia 2020
Tzw. „rajdowanie” lekcji jeży włosy na głowie – przyznają eksperci zajmujący się bezpieczeństwem w sieci. Z problemem zakłócania zajęć online i wulgarnych ataków w sieci mierzy się dziś wielu nauczycieli. Jak się przed tym bronić? Przy wsparciu RPO powstał poradnik o bezpiecznych lekcjach w internecie. O tym pisze w Głos Nauczycielski nr 16-17 z 15-22 kwietnia br.
Oprócz tego w numerze:
■ O TYM SIĘ MÓWI. Koronacięcia w oświacie. Nie ma na to zgody!
■ TYLKO U NAS. Co ma walka z wirusem do zmian w dyscyplinarkach?
■ WYWIAD. Prof. Marcin Król: Wierzę w polskich nauczycieli.
■ ZDANIEM DYREKTORA. Grażyna Widera: Poradzimy sobie bez egzaminów.
■ ZDALNE LEKCJE. Wojciech Wasylko: Lekcje ze smartfona? Tak!
■ NAUKA ONLINE. Darmowy internet i aplikacje – przewodnik po ofertach firm.
W numerze 16-17/2020:
- Pełnym Głosem. Wszyscy pytają: co dalej?
- Felieton. Ciało oszalało
- Oburzające! Tak potraktowano w Sejmie inicjatywę obywatelską w sprawie wynagrodzeń nauczycieli
- Szkoły zamknięte do odwołania, egzaminy przełożone, podobnie jak rekrutacja
- Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Jak prowadzić lekcje online i chronić się przed cyberprzemocą?
- Nasza propozycja jest korzystna nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla całej edukacji polskiej
- Epidemia. Rząd zmienia przepisy dyscyplinarne wobec nauczycieli
- Niektóre samorządy ograniczają nauczycielom pensje. Kosztem uczniów
- Znany nam świat odejdzie w niepamięć. Potrzebni będą ludzie wiedzy
- Felieton. Z dziećmi trzeba się dogadać
- Zbrodnia katyńska. 80 lat temu Sowieci zamordowali blisko 22 tys. polskich oficerów, w tym nauczycieli
- Szkoły ponadpodstawowe poradziłyby sobie z rekrutacją bez egzaminów. Sytuacja jest naprawdę wyjątkowa
- Nauczyciele nękani podczas lekcji online. Jak się bronić?
- Prowadzenie lekcji na popularnych komunikatorach może być ryzykowne
- Nauczyciel po kwarantannie: to było trudne doświadczenie
- Chcemy się dowiedzieć, jak to jest być dzieckiem w czasach pandemii
- Zdalne nauczanie. Zostaliśmy z tym wszystkim sami, co nie znaczy, że sobie z tym nie radzimy
- Badania krakowskich naukowców: uczniowie preferują zajęcia w szkole
- Odkryć na nowo niezwykłość rzeczy zwyczajnych. To jest świetne motto na dziś
- „Psychopedagogiczne mity 2” – autorzy nie tylko obalają mity, ale uczą krytycznego myślenia
- Szybka adaptacja do nauczania online to ogromny sukces środowiska nauczycielskiego
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (8)
- Chcemy, aby dzieciaki czuły i wiedziały, że my, nauczyciele, jesteśmy dla nich
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Firmy wspierają zdalne kształcenie w czasie epidemii. Jak skorzystać z oferty?
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Casus. Praca w czasie stanu nieczynnego
- Pytania do eksperta. Przeniesienie urlopu a treść świadectwa pracy
POLECAMY EWYDANIE Głosu lub prenumeratę wydania papierowego (tel. 22 318-92-60, faks 22 318-92-61)