Fotogaleria

ZNP na facebooku


Historia Związku Nauczycielstwa Polskiego


listopad 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Nadchodzące wydarzenia

  1. Zebranie Zarządów Ognisk – zdalne

    28 listopada @ 16:00 - 17:00

Edukacja jest najważniejsza – powiemy o tym 4 czerwca

1 czerwca 2023

Edukacja jest najważniejsza, bo dzięki niej zmienia się świat! 

Chcemy edukacji: 

To rekomendacje Miasteczka edukacyjnego, które działało pod hasłem „Edukacja jest najważniejsza” jesienią ubiegłego roku. Mówimy o nich publicznie przy każdej nadarzającej się okazji, wspierając jednocześnie wartości demokratyczne i proobywatelskie inicjatywy. Jest to dla nas ważne, bo zgadzamy się z autorami książki „25 lekcji o edukacji i demokracji”, że: 

– „demokracja i prawa człowieka nie są darem natury. Lezące u ich podstaw wartości muszą zostać wpojone przyszłym pokoleniom. Jest to niepisane zadanie nauczycielek i nauczycieli na całym świecie. Pedagogika i metody dydaktyczne przepojone wartościami demokratycznymi powinny być obecne w całym procesie nauczania i uczenia się; 

– rządy, które pozwalają na pauperyzację nauczycielek i nauczycieli oraz obniżanie ich społecznego i zawodowego prestiżu, w bezpośredni sposób narażają na niebezpieczeństwo przyszłość swoich narodów”.  

O tym, dlaczego edukacja jest najważniejsza powiemy także w najbliższą niedzielę podczas Wielkiego Marszu w Warszawie, na który wybierają się nauczyciele i pracownicy oświaty z całej Polski zatroskani o los polskiej szkoły. 4 czerwca widzimy się w gronie tych, którzy chcą lepszej edukacji dla uczniów i uczennic oraz lepszych warunków nauki i pracy!

Dla nas edukacja jest najważniejsza! I nie zawahamy się o tym mówić wszędzie tam, gdzie jest przestrzeń na dialog! 

Rekomendacje ZNP to konkretne rozwiązania poprawiające sytuację dzieci, wychowanków, uczniów, studentów, nauczycieli oraz pracowników edukacji 

 Edukacja na miarę XXI, a nie XIX wieku

 Edukacja dobrze i racjonalnie finansowana 

 Edukacja z profesjonalną i dowartościowaną kadrą 

 Edukacja ukierunkowana na kluczowe kompetencje, a nie szczegółowe wiadomości 

 Edukacja oparta na autonomii i samodzielności szkół, a nie centralnie sterowana

 Edukacja równych szans